GRATIS FRAKT - BETALA NÄSTA MÅNAD MED KLARNA

 

Försäljningsvillkor

 

Kontaktuppgifter

E-post: info@everyroom.se

Everyroom  
Adress: Västra hungvik missionshuset 
67195 klässbol 
Värmlands län

 

Allmänt 

Dessa allmänna villkor gäller för privatkund som är konsument och gör en beställning av everyroom.se. Vid köp ingås avtal mellan dig och everyroom.se med organisationsnummer 19880918-6235. 
För att göra ett köp på everyroom.se måste du ha fyllt 18 år. everyroom tillåter inte enligt svensk lag, att kreditköp görs av personer under 18 år. Minderåriga kan med tillstånd av målsman ingå avtal med Everyroom.

 

Köp och beställning


För att genomföra ett köp på vår hemsida måste kunden godkänna våra allmänna villkor. Villkoren godkänns i samband med köpet. Vid godkännandet av våra allmänna villkor förbinder sig kunden till villkoren i sin helhet, samt att denne tagit del av all förenlig information och samtycker till hanteringen av personuppgifter och cookies i enlighet med everyroom integritetspolicy.  
Avtal om köp ingås i samband med att Everyroom bekräftar beställningen genom att skicka en orderbekräftelse via mail. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress som kunden angivit vid ordertillfället. Orderbekräftelsen bör sparas för eventuella kontakter med everyroom kundservice eller liknande.

 

Alla priser på hemsidan är inklusive moms och i svenska kronor. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter. Dessa avgifter anges separat i kassan om och i de fall de förekommer. Kampanjpriser gäller tidsbestämt eller så långt lagret räcker.
Everyroom reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Med faktafel menas exempelvis eventuella prisfel, produktbeskrivningar och felaktiga lagersaldon. När du lägger en beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-post. vi reserverar oss för slut på lager.

 

Frakt och leverans


Frakt: Everyroom erbjuder alltid gratis frakt inom sverige och inga andra tillägg eller avgifter, vi säljer och levererar endast inom sverige. 

If you want to ship outside Sweden please contact us via email

 

Leveranstid


Leveranstiden står alltid med på produkten du beställer, normalt är leveranstiden mellan 2-7 arbetsdagar. kan förekomma förseningar men isåfall blir ni meddelade om detta, om någon skulle hända på vägen med leveransen och ni inte hör något så kan ni skicka ett mejl till oss så undersöker vi saken och rättar till det så det blir bra för er. 
 

Tänk på att leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär. Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det. Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

 

Leveranssätt


Tänk på att beställningen kan komma att delas upp på mer än en leverans, eftersom produkterna kan levereras från olika lager. Men du kan ändå vänta tills allt kommit med att hämta ut.  Vi levererar till den folkbokförda adressen, önskas annan leveransadress ber vi dig kontakta vår kundsupport via e-post. Transportören begär alltid legitimation vid leverans. Bud visar bådas legitimation.
 

Oftast levererar vi med Postnord eller DHL men kan även förekomma andra leverassätt. 
om produkten/produkterna levereras med bud kommer detta att anges. 
även finns altenativet rekomenderat brev och då måste du som kund ha med ID och det är bara beställaren som kan hämta ut paketet då .

 

Försenad leveras


Om det på något vis skulle bli en försenad leverans så blir du meddelad om detta och vi hör av oss om en bra lösning för dig. En försenad leverans kan bero på att leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande mot oss. 

 

Mottagen leverans 


Kolla noga igenom emballaget och notera eventuell skada på paketen, Om skada anmäl direkt till transportör och sedan kontakta oss via mejl.  kolla också så du får rätt antal kollin. 

 

Ändring i order eller leverans

Om du skulle ändra i order eller leverans, till exempel adressändring, tilläggstjänster eller ändring av kunduppgifter så beläggs kunden med en administrationsavgift på 250 kronor inklusive faktura- och expeditionsavgift.

 

Outlöst Gods

Vi förbehåller oss rätten att debitera fraktkostnader för outlöst gods som transportbolaget har återsänt till vårt lager.. Varan/varorna ligger normalt kvar hos ombud 14 dagar efter ankomst och därefter betraktas beställningen som outlöst gods. 

För ej utlösta varor debiteras du som kund vad kostnad för retur och behandling av returen. Avgifterna tas ut för att täcka de kostnader som ett icke uthämtat paket innebär för oss.

 

 

Betalning


Vi använder oss av Klarna checkouts säkra betalsätt. 

 

Kortbetalning

Med Klarna kortbetalning kan du betala med VISA eller Mastercard, kortet debiteras i samband med order. Klarna hanterar kortuppgifterna och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundens kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.

 

Direktbetalning via bank

Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto. Klarna överför och skyddar dina uppgifter på ett säkert sätt i krypterad form i kommunikationen med banken. Vid direktbetalning måste du kunna logga in och identifiera dig på din bank. När du genomfört inloggningen och godkänt köpet via din bank är betalningen gjord.

 

Fakturabetalning

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betalningstid - alltid 14 dagar.
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Ladda ner dina fakturor från klarna.se
-Möjlighet till delbetalning

Faktura betalning är kostnadsfri, om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 25,00% plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

Delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

-Få alltid hem varan innan du betalar
-Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
-Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
-Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
-En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
-Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

För mer info om Klarnas betalsystem, beskök www.klarna.se

 

Garanti 


Vi säljer alla produkter med tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida). Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och ej fel som uppstår som du själv gjort så det blivit förändring på produkten, så som ändringar i utseende eller funktion, ombyggnation eller annan förändring. Orderbekräftelsen fungerar som garantibevis för dig. Samtliga produkter som säljs av Everyroom är gjorda för att användas i en så kallad hemmamiljö. Används produkterna på något annat sätt så gäller ej varans garanti. tex en inomhusprodukt som har använts ute. 

 

Garantin gäller ej:

Normal slitage eller skador orsakade av olyckor, fysiskt våld eller felanvändning av produkten/produkterna.
Skador orsakade av hög hetta, kyla eller fuktighet.
Skador ej orsakade av fabriksfel utan egen vårdslöshet. 
Skador orsakade av att bruksanvisning ej följts, felaktig montering eller förvaring av produkterna. 
Skador orsakade av utebliven eller felaktig skötsel eller service av prudukten/produkterna.

 

Ångerrätt/Öppet köp


Everyroom erbjuder 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. (för oanvända varor naturligtvis), från den dag du mottagit produkten/produkterna. Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd. Öppet köp gäller ej rea varor och Posters,Prints, Fototapeter. 
Vid öppet köp betalar du som kund hela returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. Har en order gått till bearbetning och kund ångrar sig tas returavgift ut, såvida everyroom inte har möjlighet att stoppa beställningen.

 

Viktigt vid eventuell retur

Vid utnyttjandet av öppet köp så står du som kund för hela returfrakten och eventuella lagerhanterings kostnader. Om beställningen hunnit gå till bearbetning och kunden skulle ångra sig så tas en returavgift ut. 
Vill du utnyttja öppet köp (ångerrätt) ska du skicka ett tydligt meddelande om ditt beslut till Everyroom via e-post. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt för vi ska kunna bedöma varan. Efter en granskning av varans skick tar everyroom ett preliminärt beslut gällande eventuell värdeminskning. Vid minsta osäkerhet angående ditt köp ska du hantera varan så pass varsamt att den går att returnera i säljbart skick - alltså oanvänd, omonterad och i sitt originalemballage.

Förtydligar att använda produkter, monterade produkter, produkter som är bruten från orginalförpackningar. retuneras eller tas inte produkten tillbaka som återköp/ångerätt.

När vi fått in ditt mejl om att du ångrat dig och vill skicka tillbaka varan så återkommer vi till dig om vart du ska lämna in varan för returen. och om du inte väljer det fraktsätt som vi ber dig skicka tillbaka med så kommer du som kund få betala för de ytterligare kostnader som blir. I vissa fall är det produkter som kommit från vårt extera lager i tyskland och då behöver du som kund skicka returen dit, eller så beställer vi en upphätning på dig. 

Vi vill göra dig uppmärksam på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätten om avtalet avser: "En vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel på den". 

 

Återbetalning
 

Återbetalning sker inom 20 dagar från och med den dag då Everyroom underrättats om ditt beslut att utöva öppet köp (ångerrätten). Återbetalningen sker med samma betalningsmedel som använts vid det inledande köpet, såvida ingen annan överenskommelse är gjord med Everyroom. Everyroom har dock rätt att vänta med återbetalningen till vi har fått tillbaka varan eller att kunden visar upp att den är skickad till everyroom.

 

Priser


Alla priser på hemsidan är inklusive moms. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller vill ändra något kontaktar du oss omgående via e-post.
Om felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig Everyroom rätten att ändra detta i efterhand.

 

Reklamation


Det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Upptäcker du ett fel på din vara gör du en reklamationsanmälan via e-post. Anmälan bör ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder bifogas. Spara emballaget om utbyte av varan skulle bli aktuellt. Om du ser att en vara är skadad i leverans så anmäler du detta direkt till bolaget som levererade paketet på plats om så möjligt. 
Everyroom har rätt att neka reklamation om det skulle visa sig att det inte är något fel på varan när den gått i retur, enligt gällande konsumentlagstiftning. 

Vid reklamation

  • Rapportera inom 4 dagar

  • Skicka bilder enligt nedan.

Bild på skadan

Bild av ytterförpackningen

Bild av den öppna lådan där skyddet kan ses

Bild av etiketten från kurir (fraktfirman)

Bild av produktlistan med frimärken

Efter du fått en godkänd reklamation:

  • Produkten ska skickas tillbaka i den skick den leverades på och allt ska finnas med

 

Lagar och tvister


Everyroom lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig Everyroom att frivilligt följa eventuella rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Vid ej uthämtat paket debiteras du som kund för returfrakt och orderhantering. 

Om du inte hämtar ut ditt paket som du beställt så kommer du som kund att debiteras för det. 
Både för returfrakten som vi måste bekosta och även orderhantering.

 

Produktinformation


Everyroom reserverar sig för eventuella fel i produktinformation eller i annonsering, eller att bilder inte exakt återger produktens verkliga utseende.

 

Kunduppgifter 


Vi behöver använda dina uppgifter för att handlägga ordern. Din e-post för att kunna skicka orderbekräftelse till dig, eller om vi behöver kontakta dig. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få informationen vi lagrat om dig, och om du anser att dom är felaktiga eller inte relevant så kan du begära rättelse eller att vi tar bort dig ur vårt kundregister. I detta fall skicka bara ett e-post till oss. Kunduppgifterna lagras så vi kan fullfölja våra åttagande till er, för att kunna tillfredställa dina behov som kund och ge dig bra service. Informationen kommer även att lämnas till vald betalningslösnings konto. Även kommer informationen möjligen lämnas vidare till logistik partner för att få rätt leveransadress. Uppgifterna lagras och används i informations eller marknadsföringssyfte, detta innebär också att vi på Everyroom kan skicka ut nyhetsbrev eller mejl med marknadsföring till dig som kund, så länge som du inte motskrivit dig till detta. Vi behandlar naturligtvis dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar dig att uppgifterna bara används av oss på Everyroom.   

 

Cookies

 
Cookies kan förekomma i webbutiken. 

 

Oväntade eller oförutsägbara händelser


Vid händelser som krig, arbetsrättslig konflikt, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse, vid större störning av allmän ordning. Sådant som Everyroom inte kan ha kontroll över eller förutse. Då har Everyroom inga skyldigheter i detta avtal och i vid en sådan situation är inte Everyroom skadestånds skyldig. 

 

Vid andra frågor mejla gärna! 

info@everyroom.se